교수소개

부교수

신유현
직책/직급
부교수
주전공
인공지능, 자연어처리
담당과목
데이터베이스, 지능정보시스템, 자연어처리
전화번호
032-835-8426
이메일
yhshin@inu.ac.kr
홈페이지
https://sites.google.com/view/inudi
학력

2019.08.29 서울대학교  (박사)

2013.02.25 고려대학교  (학사)

경력

-

연구실적
<논문> 

초등 인공지능 프로그래밍 교육 환경을 위한 Sentence-BERT 기반 단문 분류, 정보교육학회논문지 , 제28권(집) , 제5호 , PP.645~655 , 2024.10.28

Adaptive Bi-Encoder Model Selection and Ensemble for Text Classification, Mathematics , 제12권(집) , 제19호 , 2024.10.02

적은 양의 음성 및 텍스트 데이터를 활용한 멀티 모달 기반의 효율적인 감정 분류 기법, 정보처리학회논문지. 소프트웨어 및 데이터 공학 , 제13권(집) , 제4호 , PP.174~180 , 2024.04.30

변형된 비속어 탐지를 위한 토큰 기반의 분류 및 데이터셋, 정보처리학회논문지. 소프트웨어 및 데이터 공학 , 제13권(집) , 제4호 , PP.181~188 , 2024.04.30

계층적 표현 및 레이블 임베딩을 활용한 국내 논문 문장 의미 분류 모델, 정보과학회논문지 , 제51권(집) , 제1호 , PP.41~48 , 2024.01.15

An Efficient Document Retrieval for Korean Open-Domain Question Answering Based on ColBERT, Applied Sciences-Basel , 2023.12.11

Gradual OCR: An Effective OCR Approach Based on Gradual Detection of Texts, Mathematics , 제11권(집) , 제22호 , 2023.11.09

Applying Object Detection and Embedding Techniques to One-Shot Class-Incremental Multi-Label Image Classification, Applied Sciences-Basel , 제13권(집) , 제18호 , 2023.09.19

효과적인 개인화 결합 방식 및 BERT를 활용한 리뷰 기반 개인화 추천시스템, 정보과학회논문지 , 제50권(집) , 제8호 , 2023.08.15

Multi-Encoder Transformer for Korean Abstractive Text Summarization, IEEE Access , 제11호 , PP.48768~48782 , 2023.05.18

Using Multiple Monolingual Models for Efficiently Embedding Korean and English Conversational Sentences, Applied Sciences-Basel , 제13권(집) , 제9호 , 2023.05.07

Text Processing Education Using a Block-Based Programming Language, IEEE Access , 2022.12.08

A Block-Based Interactive Programming Environment for Large-Scale Machine Learning Education, Applied Sciences-Basel , 제12권(집) , 제24호 , 2022.12.01

Novel Scratch Programming Blocks for Web Scraping, Electronics , 제11권(집) , 제16호 , 2022.08.01

이미지 분류를 위한 대화형 인공지능 블록 개발, 정보교육학회논문지 , 제25권(집) , 제6호 , PP.1015~1024 , 2021.12.31

Tooee: A Novel Scratch Extension for K-12 Big Data and Artificial Intelligence Education Using Text-Based Visual Blocks, IEEE Access , 제9권(집) , PP.149630~149646 , 2021.11.02

Learning Context Using Segment-Level LSTM for Neural Sequence Labeling, IEEE-ACM Transactions on Audio Speech and Language Processing , 제28권(집) , PP.105~115 , 2020.01.01

Comparing the Effectiveness of Scratch and App Inventor with Regard to Learning Computational Thinking Concepts, Electronics , 제8권(집) , 제11호 , 2019.11.01

Utterance Generation With Variational Auto-Encoder for Slot Filling in Spoken Language Understanding, IEEE SIGNAL PROCESSING LETTERS , 제26권(집) , 제3호 , PP.505~509 , 2019.01.24

Improving the integrated experience of in-class activities and fine-grained data collection for analysis in a blended learning class, INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS , 제26권(집) , 제5호 , PP.597~612 , 2018.07.04